[ magazín Autoforum 5/2025, vychází 15. 10. 2025 ]
Čínská značka Leapmotor, patřící do koncernu Stellantis, to myslí s útokem na evropský trh vážně a také v Čechách zásluhou distributora Emil Frey představuje jedno nové auto za druhým. Tentokrát jsme si vyzkoušeli prostorné a pohodlné hybridní SUV C10…

Od založení pro mnohé z vás neznámé značky Leapmotor uplynulo již deset let. Přesto, nebo právě proto si již asijským trhem osvědčená bateriová vozidla našla letos také cestu na český trh. Oficiální distribuce i poskytování čtyřleté záruky na vůz a osmileté na baterii (nebo 150 000 km) a servisu se ujala firma Emil Frey prostřednictvím sedmi dealerů v Čechách a na Moravě. V současné době nabízí Leapmotor na našem trhu tři modelové řady. Kompaktní T03 jsme otestovali v minulém vydání, rodinné B10 právě přichází, sportovně laděný C-hatchback B05 teprve přijde a zatím největší automobil s logem „LP“ na přední kapotě vidíte na obrázcích.
Leapmotor C10 vzbudí nadšení hlavně u milovníků nových technologií
Lákavá nabídka
S cenou pod milion a dojezdem až 974 kilometrů nevypadá verze vybavená také spalovacím motorem 1,5 litru (k dispozici je také BEV) vůbec k zahození. Přes 4,7 metru dlouhé SUV vypadá navíc díky oblým bachratějším tvarům, pásu předních i zadních světel o trochu větší, než ve skutečnosti je. Názor na jeho design si udělejte sami, asi každý si zde najde podobnost s nějakou partií vozu od jiné značky. Celek ale nepůsobí nijak výstředně.
Barevná kombinace zeleného laku a zářivě hnědě vyvedeného interiéru vypadá dost exkluzivně, jednoduché oblé tvary tento dojem umocňují
Díky skoro třímetrovému rozvoru si pětice cestujících nebude stěžovat na nedostatek místa. Také zavazadelník má slušný objem 435 litrů, přičemž sklopením zadních dělených sedadel v poměru 60/40 jej zvětšíte až na 1410 litrů. Převážení větších a objemnějších věcí tak není problém, musíte jen překonat vyšší nákladovou hranu. Vůz má také docela objemnou palivovou nádrž o objemu 50 litrů, která se podílí na jeho velkém dojezdu. Její plnící hrdlo najdete na pravé straně, na levé jsou dvířka se zástrčkami pro dobíjecí kabel.
Asi nejzajímavější a také nejdiskutovanější bude přístup do vozu pomocí elektronické karty (NFC klíč), která se přiloží na kryt levého zpětného zrcátka, a pro nastartování ji musíte nechat chvíli ležet na místě pro dobíjení mobilního telefonu. Většina zákazníků ale bude mít vůz a jeho funkce pod kontrolou pomocí aplikace v mobilním telefonu, takže toto vše odpadá, jedinou nevýhodou jsou zapuštěné dveřní kliky, které nemusí vyhovovat všem, zvláště pak menším dětem.
Přístup do vozu zajišťuje NFC klíč nebo aplikace ve vašem mobilním telefonu
Jednoduchost a moderní technologie
Po otevření dveří se do světle hnědého interiéru usadíte rádi, vypadá na první pohled exkluzivně, a na ten druhý spíše omyvatelně. To hlavní, co jeho linie ruší, je multifunkční dvouramenný volant a dvojice displejů. Na tom středovém, o rozměru 14,6 palců, ulpí vaše pozornost i během jízdy, neboť všechny funkce, včetně nastavování zrcátek, nebo dokonce otevírání dvířek od nádrže, se nacházejí v nějakém menu a fyzická tlačítka na přístrojové desce opravdu nenajdete. O to víc oceníte 360°kameru, která usnadní parkování a LEAP Pilot, jenž zahrnuje 17 elektronických andělů strážných při vaší autonomní jízdě po dálnici.
Pod přední kapotou najdeme u verze REEV čtyřválec o výkonu 50 kW, který funguje jen jako generátor elektrické energie pro baterii o kapacitě 28,4 kWh
Body pro pasivní bezpečnost vylepšuje u C10 sedmero airbagů a tu aktivní zabezpečuje nízké těžiště dané umístěním baterií a elektromotoru v podlaze, zavěšení McPherson vpředu a náprava typu Multilink vzadu i čtveřice kotoučových ventilovaných brzd. U dvoutunového vozu je určitě oceníte, stejně jako stabilitu danou dvacetipalcovými pneumatikami o rozměru 235/55 vpředu a 245/55 vzadu. Zásah stabilizačního systému jsem při současném kontra na volantu zažil osobně, kdy na deštěm zkrápěném nájezdu na dálnici jsem poznal, že Leapmotor C10 má pohon zadní nápravy, který zabezpečuje elektromotor o výkonu 215 koní a 320 Nm točivého momentu.
Dojezd na prvním místě
Zajímavostí pohonného ústrojí je, že celý pohonný systém, bateriové moduly CTC (Cell-To-Chassis), tedy přímé začlenění baterií do konstrukce vozu a systémy řízení energie si vyvíjí výrobce sám. A co víc? C10 REEV dává řidiči na výběr mezi čtyřmi adaptivními režimy. V čistě elektrickém módu upřednostňuje automobil bezemisní pohon a spalovací motor se připojí, až když klesne kapacita baterie pod 25%. Režim EV+ dělá to samé, přičemž využívá baterii až do jejích 9% kapacity. A pak tu máme dva režimy, které počítají spíše se zapojením benzínové patnáctistovky pod kapotou.
Co se týče dojezdu, umí být Leapmotor C10 REEV opravdu dobrým společníkem na delší cesty. Deklarovaných skoro tisíc kilometrů jsme sice nenajeli, ale při běžném používání a při jízdě z 50 % předpisovou stotřicítkou po dálnici, která dvoutunovému vozidlu ubírá nejvíce energie, jsme se dostali někam k osmi stovkám pohodových a docela svižných kilometrů. Pro lepší pocit z jízdy je tak docela dobrý nápad si baterii občas doma či při nucené zastávce dobít. A pokud vozem dojíždíte do práce, těch více než 140 kilometrů na elektrický pohon vám v příměstském a městském provozu také vystačí.
Testovaný vůz je tedy zajímavý nejen vzhledem, ale i pohonem. V kombinaci s nepříliš vysokou cenovkou a dobrým servisním zázemím tak může být snadnou konkurencí zavedeným elektromobilům.
Čtěte v časopisu Autoforum 5/2025
text: Jaroslav Vavera | foto: Petr Šulčík
–––
Technické údaje | Leapmotor C10 Design REEV
Motor: Vpředu napříč uložený zážehový čtyřválec. Zdvihový objem 1499 cm3. Největší výkon 50 kW (75 k). Elektromotor (158 kW/215 k, 320 Nm), Baterie 28,4 kWh. Pohon zadních kol.
Karoserie: Samonosná. Kabina pětimístná pětidveřová. Objem palivové nádrže 50 litrů.
Rozměry a hmotnosti:
4739 × 1900 × 1680 mm (d × š × v), rozvor 2825 mm, objem zavazadelníku 0,435–1,410 m3, pohotovostní/užitečná hmotnost 1980/480 kg.
Jízdní výkony: Zrychlení 0–100 km/h za 8,5 s, nejvyšší rychlost 170 km/h. Spotřeba energie 215 Wh/km.
Základní / cena testovaného vozu: 890 000 Kč / 930 000 Kč vč. DPH
Hodnocení:
+
Zajímavý vzhled a moderní výbava
Prostorný a variabilní interiér
Konkurenceschopná cena a záruka
-
Zapuštěné dveřní kliky